web analytics
The Sinking City

Наступне відео

Іграшкова копія пам’ятного оригіналу. Огляд LEGO Horizon Adventures

lego horizon adventures 01

Так низько не падала навіть ЕА: історія конфлікту Frogwares та Nacon

Автор: Олег Куліков @AbsoKulikov

Останнім часом з’явилося чимало новин про багатостраждальну детективну пригоду The Sinking City від української студії Frogwares. От гра вийшла на PS5, а за кілька днів повернулася до Steam. Але зненацька самі розробники закликали усіх не купувати гру. Бо виявилося, що в Steam продається крадена версія, яку спіратив колишній видавець студії, французька компанія Nacon. Спільнота в шоці, ігрові видавці в шоці, Боббі Котик у шоці типу “А шо, так можна було, просто випустити чужу гру і нічого не платити розробникам?”. Минає ще день — гра знову зникає зі Steam, і багатьом людям досі не ясно, що коїться, хто винен, і де ж треба купувати The Sinking City.

Що ж, зараз я усе вам розповім.

Отож, 25 серпня 2020 року, трохи більше ніж за рік після свого релізу The Sinking City раптово зникла з усіх цифрових майданчиків — EGS, PS Store, Microsoft Store і десятків інших сайтів, які легально продавали ключі на різних платформах.

Того ж дня Frogwares порушили тривалу мовчанку і нарешті розповіли, через що пройшли українські розробники за останні роки. Якщо коротко, то французьке видавництво Bigben Interactive, яке на той час переназвали як Nacon, мало того, що не виконувало своїх зобов’язань впродовж періоду розробки в плані фінансування, рекламної підтримки тощо, згодом ще й намагалося позбавити розробників їхньої частки прибутків з продажу гри!

Також, як виявилося, видавництво оманливим шляхом усувало з багатьох крамниць будь-яку згадку про Frogwares (хай то рядок в описі чи логотип студії на зображенні обкладинки гри), виставляючи себе єдиним власником The Sinking City — тоді як Nacon була лише розповсюджувачем, а всі авторські права належали Frogwares.

Майже рік французи ігнорували розробників, а коли Frogwares вчинили спробу розірвати договір (на що мали повне право), Nacon виторгували собі ще трохи часу завдяки французьким законам, що сприяють бізнесу в час пандемії. Ба більше, видавці спробували самостійно розірвати договір уже зі свого боку (що фактично позбавило її будь-яких боргів перед розробниками) і на додачу взялися вимагати від розробників повний доступ до матеріалів гри, на яку, нагадую, вони не мали жодного права. На щастя, суд відхилив цей удар у спину.

Таким чином, у Frogwares фактично не залишилося іншого вибору, окрім як зняти гру з продажу, щоби перешкодити збагаченню видавництва їхнім коштом. Тим паче, що Nacon на той момент не виплатило українським ігротворцям майже 1 млн євро тільки за The Sinking City.

Само собою, справа дійшла до юридичних розбірок, от тільки Паризький апеляційний суд у жовтні 2020 року все ж став на бік Nacon. Вилучення гри було визнано порушенням з боку Frogwares, тож суд скасував розірвання договору і зобов’язав обидві сторони дотримуватися попередньої угоди аж до винесення остаточного вердикту. Тобто гра поверталася у продаж, а видавничий контроль на всіх чинних майданчиках залишався у Nacon. На тлі такого рішення видавництво, подумавши, що перемога тепер точно буде за ними, знову почало вимагати доступ до всіх матеріалів The Sinking City. І знову судді їм відмовили, бо згідно договору, який так і не вдалося розірвати, гра є власністю Frogwares, а Nacon — лише дистриб’ютор.

І хоча Nacon вже давно запланували й наобіцяли всім реліз у Steam, доступ до необхідних файлів The Sinking City мали тільки розробники. І поки суд не винесе остаточного рішення у цій справі (а вона досі не закрита і теоретично може тривати ще не один місяць, або навіть не один рік), Frogwares мають повне право не давати нічого компанії Nacon, а й навіть самостійно видавати гру там, куди ще не дісталися французи. Власне, так вони і зробили 19 лютого, коли поліпшена версія The Sinking City вийшла на PS5.

Ну а потім сталося найцікавіше.

От серйозно, ми часто кидаємо каміння в бік Activision, Electronic Arts, Кonami та інших видавців, коли вони роблять всраті речі — випускають недороблену гру, взагалі скасовують ігри, закривають цілі студії чи масово звільняють працівників, заодно виписуючи багатомільйонні премії своїм топ-менеджерам. Звісно, я не збираюся їх виправдовувати, але навіть у своїх найгірших проявах ніхто з перелічених видавців не падав так низько, як Nacon.

How Nacon Cracked and Pirated The Sinking City

Отож, 26 лютого працівники Frogwares на свій превеликий подив помітили, що The Sinking City вийшла в Steam. Як виявилося, Nacon придбали гру на сайті Gamesplanet який став новим партнером розповсюдження ПK-версії гри. Далі вони взяли одного зі своїх найкрутіших працівників, який програмує довше, ніж окремі читачі цього тексту живуть на білому світі, попросили… ой, перепрошую, наказали йому зламати гру, модифікували там деякі файли, а потім виклали цю версію в Steam.

Ну а потім розробники помітили, що Nacon прибрали з файлів гри логотипи Gamesplanet, замінивши їх на свої, забрали з головного меню рекламку нової гри про Шерлока, і найголовніше — вирізали звідти підключення до інтернету. Пригадуєте, після виходу цієї нової версії люди звернули увагу, що там не працюють досягнення і хмарне збереження Steam, хоча ці функції були давно обіцяні? От власне. Якби Nacon не чіпали цих функцій, то при запуску чи в меню гравці побачили, що насправді видавцем є інша компанія.

Питаєте, а як саме Frogwares дізналися про це? Та просто — вони застосували до cтімівської версії ключ шифрування, яким було захищено файли гри на Gamesplanet… і він підійшов!

Тобто увага, французька компанія, ринкова капіталізація якої оцінюється в 700 мільйонів доларів, піратить гру формально від іншого видавця, викидає звідти будь-які згадки про те, що це чужий товар, і спокійно так викладає її в Steam, взагалі не звертаючи уваги на те, які здоровезні сліди своєї крадіжки вона залишила.

Звісно, Frogwares миттєво звернулися до Valve з проханням зняти гру з продажу через відверте порушення авторських прав, і тим часом закликали усіх не купувати гру в Steam та заодно пояснили, як саме Nacon вчинили цю крадіжку.

Nacon, ясна річ, не стали сидіти тихо. Вони повторно заявили, що Frogwares знову саботують їхній бізнес, а самі Nacon — безневинні принцески, які давно всім все заплатили і сумлінно виконують умови договору. Мовляв, видавцем гри у Steam має бути Nacon, а кляті “Фроґи” все запороли і модифікували гру для стороннього видавця.

Так, а тепер секунду. Раніше ми вже казали, що Nacon могла видати The Sinking City в Steam, тільки отримавши доступ безпосередньо від розробників, але цього не станеться, поки суд не закінчить розгляд справи. І от Nacon відкритим текстом кажуть, що вони без дозволу взяли версію гри, призначену для іншого видавця на іншій платформі, та модифікували її, при тому що офіційно доступ до ігрових файлів має бути тільки в розробників. І вишенька на торті — Nacon спіратили делюкс-версію гри, що містить DLC, розробку якого видавець не оплачував і не прописував у договорі.

Власне, на цьому моменті реакції на кшталт “ну ми ж не читали їхнього контракту, тому важко сказати, хто тут винен” перестають працювати. Адже через наявність третіх сторін і крадіжки нерегламентованого вмісту дії Nacon, згадані в попередньому абзаці, виходять за межі угоди з Frogwares, що би там не було написано. Якщо минулого року ще залишався простір для сумнівів, то зараз справа до відвертого злочину.

Штука ось у чому: хоча Nacon і Frogwares вже вирішують деякі питання в суді, усе, про що було розказано раніше — це підстава для цілком окремого і значно серйознішого позову. Nacon фактично вкрала чужу інтелектуальну власність з повним доступом до початкового коду  та інших матеріалів гри, тобто в перспективі вони можуть склепати не лише ту версію гри, де не буде жодної згадки про справжніх розробників. Французьке законодавство досить серйозно ставиться до таких злочинів і Ален Фальк, власник Nacon, цілком може отримати до 7 років ув’язнення і 750 тисяч базового штрафу, не враховуючи додаткові компенсації.

Маю надію, що так воно і буде.

Що ж, а тепер настав час відповісти на питання, ДЕ можна придбати версію The Sinking City, яка годуватиме не шахраїв, а справжніх, законних творців і власників гри?

Передусім це PlayStation 5 і Nintendo Switch. Ну а на ПК серед усього розмаїття крамниць гру найкраще купувати в Origin, у згаданому раніше Gamesplanet та на офіційному сайті студії Frogwares. Купівля гри на інших платформах та майданчиках фінансує безпосередньо компанію Nacon.

ОНОВЛЕННЯ 2024 року: сьогодні Frogwares повернули собі The Sinking City в Steam, тому можете сміливо купувати гру й там. Nacon уже не отримає звідти нічого.

Official Gameplay Teaser | Sherlock Holmes Chapter One

Ну і звісно ж, не забувайте про Sherlock Holmes Chapter One, яка вийде наприкінці року. Хоча до передзамовлень ще далеко, ви можете просто зараз додати гру до переліку бажаного в Steam. Начебто дрібничка, але насправді це неабияк допоможе якомога частіше грі з’являтися в рекомендаціях і чергах знахідок. Ну а після релізу вже можна буде не заморочуватися і купувати її на тій платформі, де вам найзручніше.


Що ж, на цьому все. Сподіваюся, ця історія стала вам тепер бодай трохи зрозумілішою. Ну а працівникам Frogwares зичимо якнайшвидшого відновлення справедливості стосовно The Sinking City й наснаги у роботі над Sherlock Holmes Chapter One. З того, що ми бачили, нас чекає суміш усіх найсильніших сторін і найкращих творчих здобутків студії, тому якось особливо хочеться, щоби новий Шерлок став хітом і гідною винагородою розробникам за все, через що вони пройшли.

Цікаво

  • The Sinking City

    Справжній детектив. Огляд The Sinking City

  • The Sinking City. Frogwares / Інтерв'ю з Сергієм Оганесяном (Games Gathering 2018)

    The Sinking City. Frogwares / Інтерв’ю з Сергієм Оганесяном

  • The Sinking City

    Стрім The Sinking City

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

Усі досягнення S.T.A.L.K.E.R. 2 — що потрібно для проходження на 100%?

Автор: Олег Куліков

stalker 2 achievements 03

УСЯ українська музика у S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Radio MIX)

Автор: PlayUA

stalker radio

Чорна п’ятниця: найкращі пропозиції для геймерів

Автор: PlayUA

playstation 5 pro

Артефакти та інші скарби Зони у S.T.A.L.K.E.R. 2

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.s.t.a.l.k.e.r.2 артефакти

Українська музика в S.T.A.L.K.E.R. 2: від Мозгового до ZWYNTAR

Автор: Андрій Присяжний

s.t.a.l.k.e.r. 2 heart of chornobyl

Apple iPhone 16 Pro Max: занурення у світ нових можливостей

Автор: PlayUA

iphone 16 pro max 02

S.T.A.L.K.E.R. 2, Lego Horizon, Farming Simulator 25 — Порадник Ґеймера: Листопад 2024

Автор: PlayUA

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Acer розширює лінійку мережевого обладнання новими маршрутизаторами з підтримкою Wi-Fi 7 та 5G

Автор: PlayUA

p.ua.acer wifi